Älskade museer – Museihelg med visningar

Helsingborgs museer öppnar upp. Äntligen får vi mötas och prata kulturhistoria tillsammans igen. Kulturmagasinet och Fredriksdal vill fira detta med er och Sveriges museer helgen 30–31 oktober. Öppna visningar för barnfamiljer och alla nyfikna klockan 11:00, 1200, 13:00 och 14:00. Totalt 28 visningar. Fri entré.

Välj mellan fyra olika visningar i föremålsmagasin, herrgård, trädgårdar och stadskvarter. Anmäl dig till önskad visning i krysset innanför Fredriksdals huvudentré. Här får du mer information om starttid och samlingsplats samt biljett till respektive visning.

Sveriges museer öppnar igen och det vill Riksförbundet Sveriges Museer fira. Sveriges Museer årlig museihelg återkommer nu efter pandemin för att visa besökarna hur mycket museerna har saknat dem. Välkommen till Älskade museer.

Läs mer på Fredriksdals webbsida (öppnas i nytt fönster)