Storsatsning på kurser

hus

I år finns det många kurser att välja mellan i Helsingborgs museums utbud. Vad sägs om snickeri för nybörjare, kransbindning eller surdegsbakning? Kanske vill du lära dig mer om fönsterrenovering, lieslåtter, vegetarisk matlagning eller mjölksyrning?

Än finns det biljetter kvar till vårens första kurs, en husägarskola i fyra delar. Där kan du lära dig hur du hittar information om ditt hus, när du behöver söka bygglov, hur du gör bra materialval, hur du ska prioritera ditt underhåll, hur du väljer rätt hantverkare och vad som karaktäriserar olika tider när det gäller t ex planlösningar och fasader. Vi pratar också om trädgårdshistoria och trädgårdsrestaurering. Några av kurserna arrangeras i samarbete med Folkuniversitetet Helsingborg. Kanske vill du hellre lyssna till en föreläsning? Sådana arrangerar vi också, tillsammans med Helsingborgs bibliotek. Under Program här på sidan hittar du mer information.