Ta del av spännande kurser under H22 City Expo

Gamla fina fönster på en brun tegelbyggnad.

Under sommarens stora stadsmässa H22 City Expo kommer du kunna lära dig mer om byggnadsvård. Vid sex tillfällen i juni visar och berättar Helsingborgs museum om byggnadsvård och traditionella material och metoder.

Vid tillfällena kommer det finnas möjlighet att prova på vissa hantverk. Bland annat kommer du kunna ta kurs i linoljemålning, fönsterrenovering och schablonmålning. Dessutom kommer Svenska byggnadsvårdsföreningen att vara på plats vid vissa tillfällen, liksom studenter från hantverks- och antikvariska utbildningar. Vid varje tillfälle kommer också Helsingborgs museums byggnadsantikvarier att vara med.

Ta tillfället i akt och lär dig något nytt i sommar!

Här hittar du mer information och anmäler dig till kurstillfällena (länk öppnas i nytt fönster)