Nybörjarkurs för husägare

hus

Har du precis köpt ett hus eller en lägenhet? Kanske är du osäker på hur du ska ta hand om din nya bostad på bästa sätt för att behålla byggnadens karaktär? Då är grundkursen i allmän byggnadsvård något för dig.

Under fyra kvällar får du bland annat lära dig var du kan hitta information om ditt hus, när du behöver söka bygglov och hur du gör bra materialval. En av kvällarna kommer att handla om trädgårdshistoria och trädgårdsrestaurering. Under kursens gång finns utrymme att ställa frågor om ditt eget boende.

Kursen är en del av Helsingborgs museums satsning på ett kunskapscentrum för byggnadsvård och kulturmiljö och är inspirerad av Slöjd och byggnadsvård Nääs och görs i samarbete med Folkuniversitetet.

Det krävs minst 15 anmälda för att kursen ska genomföras. Anmälan gäller för hela kursen, det vill säga alla fyra tillfällen. Det finns ingen möjlighet att anmäla sig till ett enstaka tillfälle. Sista anmälningsdatum är 22 september. Biljetter säljs endast via Kulturbutiken.

När: 3, 10, 17 och 24 oktober klockan 17.00-20.00
Var: Kulturmagasinet, Fredriksdal museer och trädgårdar
Entré: Ordinarie pris 2 200 kr. 1 800 kr med Kulturkortet.

Anmäl dig här.

Innehållsansvarig