Vi har skaffat Instagram

1909, när Helsingborgs museum grundades, tänkte man mycket på saker som uppstoppade fåglar och exotiska föremål. Det gör vi visserligen fortfarande, men nu tänker vi också på saker som sociala medier. Det tog bara 114 år – men nu finns vi äntligen på Instagram.

Sedan en kort tid tillbaka har Kärnans Instagram bytt namn och heter numera @helsingborgsmuseum. Vi publicerar ett brett innehåll med fokus på allt det vi är och allt det vi gör. Här blandar vi friskt berättelser om spännande föremål, historiska personer, platser i staden och ”behind the scenes” på museet. Givetvis får våra besöksmål också sin beskärda del av uppmärksamhet.

Vi kommer precis som innan finnas även på Facebook. Vi hoppas du vill följa med på vår resa (och tipsa alla du känner!).