Dagspass för byggnadsvårdsläger på Pålsjö mölla

Den 15 augusti startar ett nio dagar långt byggnadsvårdsläger på Pålsjö mölla. Möllan är en av Skånes få bevarade vattendrivna kvarnar. För dig som inte kan delta alla nio dagar erbjuds nu dagspass.

På byggnadsvårdslägret får man får prova på lerklining, korsvirkeskonstruktion och stråtaksläggning. För dig som är intresserad, men inte kan delta under hela perioden, erbjuds dagspass som kostar 800 kronor. Det finns två platser varje dag. Under dagen får du lära dig mer om traditionella hantverk, träffa nya vänner och samtidigt vara med och skydda kulturarvet i Helsingborg. Dagen börjar klockan 8 och avslutas klockan 17. Anmäl dig till vilken dag du vill under perioden 15 till 22 augusti. Mat och fika ingår. Kontakta maria.casagrande@helsingborg.se om du är intresserad.

Byggnadsvårdslägret arrangeras av Helsingborgs museum tillsammans med Svenska byggnadsvårdsföreningen.