Mikaeli marknad på Fredriksdal museer och trädgårdar

Den 24 september är det dags för Mikaeli marknad på Fredriksdal museer och trädgårdar. Då fylls museiområdet med matförsäljare, bönder, glada stadsbor, musiker och dansare.

På Mikaeli marknad hittar du frukt, grönsaker, bröd och annat gott från lokala bönder och mathanverkare. Du kan även njuta av mat från olika delar av världen och fika med kaffe och hembakade kakor.

På årets marknad anordnas aktiviteter för både stora och små. Prova på att karda och spinn med ull, blanda färger, gör en egen brosch och se smederna i arbete.

Lär dig mer om svenska äppelsorter och naturens matsvampar. På plats finns Fredriksdals museer och trädgårdars egna experter och kunniga personal. Under hela dagen blir det musik och dans när gårdar och gränder fylls med sköna melodier.

Den här dagen är det även sista chansen att besöka utställningarna På landet mitt i stan, Teatermuseum i litet format, Tingen i samlandets spår, Vi firar 100 år för framtiden, Öppet magasin och Äppeltider.

Läs hela programmet här.

När: 24 september 10.00-17.00
Var: Fredriksdal museer och trädgårdar
Entré: 150 kronor för vuxen. Fri entré med Kulturkortet och för barn och unga till och med 18 år.